Írott-kő: határtalan panoráma 5 ország irányába!

A Kőszegi-hegységben szerettem meg gyermekkoromban a természetjárást: mondhatni, hogy itt nőttem fel, bejártam szinte minden zegzugát. Így sokáig azt gondoltam, hogy már sok újdonságot nem tartogathat nekem e vidék... Azonban az interneten kutakodva számos, számomra is ismeretlen érdekességre bukkantam, így idén ősszel végre fel is kerestem ezek közül néhányat. Olyannyira megtetszettek ezek, hogy rögvest beindultak az agytekervényeim, hogy ezeket fel kéne fűzni valahogy, és megmutatni szélesebb körnek is! Így született meg a gondolat: egy évzáró, általam vezetett túra a Kőszegi-hegységben. Aztán a kezdeti nagy lelkesedésemet egy tapasztalt túrarendező törte meg a fránya tényekkel: egy hónap alatt aligha fogok kapni engedélyt a túrához. Mivel a túra természetvédelmi területen haladna, így enélkül nem is lehet megrendezni, ezzel eddig is tisztában voltam... Ám gondoltam, egy próbát megér a dolog, így az illetékes hivatallal felvettem a kapcsolatot, akiknek válasza bizakodásra adott okot! Így hát hivatalosan is benyújtottam a túra tervezetét, remélve a mielőbbi hivatalos pozitív választ. Szerencsére ez meg is jött gyorsan, így meg is hirdettük egyesületemmel, a Borostyánkő TSE-vel karöltve a túránkat, hogy minél szélesebb körben elterjedjen az esemény. Az érdeklődés nagy volt, így bármennyire is fájt, de létszámlimitet kellett megszabnunk, mely gyorsan be is telt, így izgatottan vártuk Kálmán barátommal, túravezető társammal a nagy napot. Így jött el december 28-a, mely számomra biztosan az év egyik csúcspontja volt, ehhez pedig az időjárás is abszolút partner volt, nem beszélve a lelkes túracsapatról! :) Rendhagyó módon most beszéljenek helyettem a képek, melyek -szerintem- mindent elmondanak eme fantasztikus túráról! Előszóként: többek között megnéztük a Szent Vid kápolnát kívül-belülről, valamint megcsodáltuk az Írott-kő csúcsáról az elénk táruló panorámát, a rendkívül tiszta időnek köszönhetően 5 ország irányába (Magyarország, Ausztria, Szlovénia, Horvátország, Szlovákia)! Megjegyzés a képeimhez: az objektív belsejében lévő, kiszedhetetlen koszfolt miatt egyedi "vízjelesek" a képek! :))

Csoportkép

Szent Vid kápolna belülről 1.

Szent Vid kápolna belülről 2. - Barokk főoltár

Szent Vid kápolna belülről 3. - Fájdalmas Szűzanya mellékoltár, felette a névadó, Szent Vid szobra, jobb oldalon pedig a  copf stílusú szószék

Szent Vid kápolna belülről 4.

Szent Vid kápolna belülről 5. - Mária mennybemenetelét ábrázoló kép 1700-ból

Csapatunk továbbindul a Szent Vid kápolnától

A kihagyhatatlan OKT emlékmű! A rendszerváltásig itt volt az Országos Kéktúra nyugati végpontja a Szent Vid-hegyen

Kurta-völgyi-barlang

Asztal-kő

Ereszkedünk az Apostolok fájához

Apostolok fája: egykoron 12 élő törzzsel rendelkező bükk... ma már csak 3 törzse küzd az elemekkel sikeresen

Szénégető-kút, a hegység szerintem legeldugottabb, turistaúton is megközelíthető forrása

Ebenspanger János forrás, a névadójához kötődnek az első turistautak a Kőszegi-hegységben

Meredek emelkedő következett a magyar-osztrák határon

Írott-kő, kilátó. E kép készültekor még fogalmam sem volt, hogy mi fog ránk várni annak tetején!

Kilátás 1. - Schneeberg, tőle balra pedig szivárvány (elég halványan) (Ausztria irányába)

Kilátás 2. - Távolban feltűnt a Fertő-tó és a Kis-Kárpátok is, extra szivárvánnyal (Szlovákia irányába)

Kilátás 3. - Schneeberg, Rax-Alpok (Ausztria irányába)

Kilátás 4. - Ivanscica hegyvonulata (Horvátország irányába)

Kilátás 5. - Ság-hegy (középen) és Somló (jobbra) (Magyarország irányába)

Kilátás 6. - Magyarország irányába

Kilátás 7. - Ausztria irányába

Kilátás 8. - Adótornyok a Nagy-Szarvaskőn és szomszédságában, háttérben az Alpok vonulatai (Ausztria irányába)

Kilátás 9. - Rax-Alpok (Ausztria irányába)

Kilátás 10. - Szlovénia irányába

Kilátás 11. - Szlovénia irányába

Kilátás 12. - Kereszt-kúti torony, újra előbukkanó szivárvánnyal (Ausztria irányába)

Kilátás 13. - Ausztria/Burgenland irányába

Kilátás 14. - Ausztria irányába

Kilátás 15. - Rohonc (Rechnitz)

Kilátás 16. - Ausztria irányába

Kilátás 17. - A magyar-osztrák határvidékre süt a Nap!

Kilátás 18. - Borostyánkő (Bernstein) település és az ott található Borostyánkő vára (Ausztria irányába)

Kilátás 19. - Lánzsér (Landsee) vára (Ausztria irányába)

Fél órányi gyönyörködés után indultunk tovább a Hörmann-forrás felé. A főgerincről kaptam lencsevégre Szombathely belvárosát

A Kendig-tető és Hármashatár-hegy közötti gerincútról is csodás panorámában tudtunk gyönyörködni, ezúttal Ausztria és Magyarország irányába! Schneeberg teljes pompájában

Hósipkás Alpok

Osztrák kőbánya

Burgenland dimbes-dombos vidéke

Ünnepi hangulatban a gerincúton

Végig lelkes csapat sétál a főgerincen, könnyes búcsút véve a panorámától

Vegyes erdőben is haladtunk

Hétszemű-barlang (átjáróbarlang) a Szépkilátó felett

Kilátás a Hétszemű-völgyre a Hétszemű-barlang "szájából" (vagy inkább szeméből? :) )

Libasorban lefelé a Szépkilátótól

Szépkilátó palasziklája

Hatalmas szelídgesztenyefa a Cseke-forrás mellett

Mert nem csak Cákon vannak a környéken műemlék présházak... hanem Velemben is!

Koronaőrző bunker, Velem

Alkotóház, tőle jobbra pedig a Szent Vid-hegy, tetején a Szent Vid kápolnával (Velem)

A túrán még volt jó néhány egyéb látványosság, azonban most ízelítőnek ennyit, gyertek a Kőszegi-hegységbe minél többen, látnivalók bőven vannak, a természet mindig gyönyörű, és tömegtől sem kell tartani! ;)